Instagram’ı kuran ikili, Artifact isimli yeni bir uygulama ile yıllar sonra geri dönüyor.
Instagram kurucu ortakları Kevin Systrom ve Mike Krieger, 2018 yılında Instagram’dan ayrıldı. Şimdi ise yeni ve yenilikçi bir girişimle uygulama alanına geri dönüyor.
artefaktOnların adını taşıyan yeni uygulama, kullanıcıların ortasında ilginç şeyleri tartışmak için bir diyalog ortamı geliştirmeyi amaçlayan, makaleler ve gerçekler içeren yeni bir sosyal medya platformu olarak tanımlanıyor.
Uygulama, The New York Times ve The Washington Post gibi birinci sınıf haber kaynaklarından daha küçük niş bloglara kadar uzanan, kişiselleştirilmiş ve derlenmiş bir yayıncı listesinden gelen haber içeriğine odaklanır. Kullanıcılar belirli hikayeleri tıkladığında, besleme otomatik olarak kullanıcının ilgilenebileceği örnek makaleleri, gönderileri ve hikayeleri görüntüler.
Uygulama bugün geniş bir kitleye açılırken, katılmak isteyenlerin, uygulamayı indirip erişmeniz için size bir üyelik mesajı gönderecek olan, görünüşte zor bir bekleme listesine katılmaları gerekecek. İndirdikten sonra, kullanıcılar başlangıçta yalnızca merkezi dereceli bir sürüme erişebilecekler, ancak uygulama için kritik olması beklenen iki özelliği eklemek için bir Artifact beta testi devam ediyor.
The Verge’e göre, bu özelliklerden biri, kullanıcının takip etmeyi seçtiği kişiler tarafından yayınlanan bir makale akışını gösterecek ve gönderilere yapılan yorumları içerecek. İkinci özellik, kullanıcıların gönderiler hakkında arkadaşlarıyla özel olarak konuşmasına olanak tanır. Direk mesaj kutusu olacak.
İkili, COVID-19’un yayılmasını izlemek için 2020’de de bulunuyor. Rt.live web sitesini kurmuştu. . Systrom, The Verge’e kendisinin ve Krieger’in Artifact fikrini yıllardır tartıştıklarını ve makine öğrenimi sistemlerinin kullanıcılara içerik önerilerini iyileştirip iyileştiremeyeceğinden emin olmadıklarını söyledi.
Ancak Instagram’da yaşadıklarının bakış açısını değiştirdiğini ve kendisini yanlış ve kişiye özel bir akışın mümkün olduğuna inandırdığını belirtti. Yıllar boyunca, tüketici deneyimini geliştirmek için makine öğrenimini her kullandığımızda, her şeyin gerçekten hızlı geliştiğini gördüm.”
Artifact, TikTok’un algoritmik yaklaşımını kullanır ancak bunu salt metin içeren bir uygulamaya uygular. Systrom The Verge’e ” Bu değişimi gördüm ve ‘Ah, bu sosyal medyanın (medyanın) geleceği’ diye düşündüm.” diyor.
Uygulama, siyasi yelpazenin hem sağ hem de sol uçlarından yayıncıları içerecek, ancak Systrom, yalnızca kaliteli içerik standartlarını karşılayan kaynakların uygulamada kalmasına izin verileceğini söyledi. Artifact’in yanlış bilgilendirmeyi teşvik eden kaynakları ve gönderileri kaldırmak için çalışacağı ve platformda nelerin kalabileceği konusunda kendi kararını vereceği bildiriliyor.